Doro toont nieuwe smartphone op MWC

De toekomst van eenvoudige smartphones

27 FEBRUARI 2013, BARCELONA
Samenvatting
80% van de mensen ouder dan 65 is mobiel bereikbaar en de helft van hen overweegt een smartphone te kopen als ze een nieuwe mobiele telefoon nodig heeft. Momenteel heeft bijna één op de vijf senioren een smartphone, dus er is zeker ruimte op deze markt.

Doro anticipeert hierop en zal de tweede helft van 2013 een nieuwe smartphone introduceren. De Doro PhoneEasy®810 is Doro’s meest vernieuwende toestel tot nu toe en zal de gebruiker nog meer technologische vrijheid bieden. Het design focust op gebruiksgemak en functionaliteit om zo een leuke, aangename ervaring te creëren. Verschillende nieuwe functies en mogelijkheden zullen gebruikers verassen.

De Doro PhoneEasy® 810 zal Doro’s eerste toestel zijn dat enkel werkt met een touch screen en  het beschikt over een ergonomische vorm, met makkelijke grip en aangename behuizing. Het toestel zal draaien op Doro’s eigen interface – Doro Experience® - die het bedrijfs-IPA gebruikt om applicaties en software eenvoudiger in gebruik te maken. 

Uit onderzoek naar koopgewoonten van senioren¹, uitgevoerd door IPSOS in opdracht van Doro, blijkt dat senioren een mobiel toestel gemiddeld iets meer dan drie jaar, 38 maanden om precies te zijn, gebruiken. Dit is veel langer dan andere mobiele gebruikers die gemiddeld om de 18 à 24 maanden van mobiel toestel veranderen. Senioren verwachten daarom ook veel van hun toestel en eisen degelijke kwaliteit.

Doro lanceert zijn eerste smartphone, de Doro PhoneEasy® 740 met de Doro Experience®, in Nederland in het tweede kwartaal van 2013. 

 

¹ IPSOS Loyalty research, 1 000 respondenten (november 2012)

 

Citaten
"De mobiele markt voor senioren verandert zeer snel en Doro begrijpt dit als geen ander. Als reactie op deze veranderingen zullen we dit jaar nog onze tweede smartphone lanceren. Om opgewassen te zijn tegen de dynamische telecomsector zijn nieuwe designs en vormgeving cruciaal. De reden dat onze toestellen succesvol zijn, komt mede doordat we veel aandacht besteden aan de kleine details in het design-proces. Het belangrijkste is dat onze nieuwe smartphone niet de zoveelste in rij zal zijn. Onze tweede smartphone zal een vernieuwend apparaat zijn in echte Doro-stijl." Jérôme Arnaud, CEO bij Doro
Afbeeldingen
Documenten
Over Doro

Over Doro
Doro ontwikkelt telecomproducten en diensten voor senioren, zodat ze een vol en rijk leven kunnen leiden waarin ze op een eenvoudigere manier hun dagdagelijkse activiteiten kunnen doen die ze altijd al deden, maar ook de dingen waarvan ze dachten dat ze ze nooit zouden doen. Doro, wereldwijde marktleider in mobiele telefonie voor senioren, biedt eenvoudig te gebruiken mobiele telefoons en smartphones, mobiele toepassingen en vaste telefonie met luid en helder geluid. Binnen Doro Group biedt Doro Care sociale zorg en telecare-oplossingen voor ouderen en gehandicapten, zodat ook zij onafhankelijke en veilig kunnen wonen in hun eigen huis. Doro AB is een Zweeds bedrijf en haar aandelen zijn gequoteerd op Nasdaq OMX Stockholm, Nordic List, Small Companies. Een netto-omzet van SEK 1.838 miljoen (EUR 200 miljoen) werd gerapporteerd voor 2015. www.doronederland.nl

Over Eurodistribution
Als telecomdistributeur bieden wij onze klanten een kwalitatief productengamma aan en dit met een no-nonsense mentaliteit. Onze kernactiviteiten bestaan uit de invoer en distributie van telecomproducten naar dealers, groothandel, ketens en de gespecialiseerde vakhandelaar. Eurodistribution verzorgt de distributie voor Doro in de Benelux. Lees meer over Eurodistribution op www.eurodistribution.nl

berichten